Marketing case

DriveClever X Biltesteren.dk

DriveClever X Biltesteren.dk

Sponsorering på Biltesteren.dk

I november og december 2022 valgte DriveClever at sponsorere ialt 10 videoer på Biltesteren.dk.
Målet for DriveClever var at skabe brand awereness i en atraktiv og loyal målgruppe - Samtidig med at brande DriveClevers produkter i et troværdigt miljø.
Et sekundært mål var ligeledes at skabe trafik til DriveClevers digitale serviceaftale-beregner.




Om Biltesteren.dk

Biltesteren.dk er et digitalt medie, hvis mission er at give forbrugere indsigt og viden om nye bilnyheder på det danske marked. 
Kim er manden bag og ansigtigtet udadtil på Biltesteren.dk. 
Han tester nye bilmærker som kommer på gaden i Danmark, og formidler sine tests på Biltesterens digitale kanaler som besår af: 

- Biltesteren.dk
- Facebook (32.000 followers)
- Youtube (14.600 subscribers)
- Instagram (7.440 followers)
- TikTok (240 followers)

9 stk. Testvideoer

Eksponeringer

65.500
Besøgende på landingpage

535
Lead conversion rate

14.09%

I de første 3 videoer præsenterede Kim DriveClever som Biltesterens samarbejdspartner og videoens sponsor. 
Kim fortalte kort om DriveClevers ydelser og henviste til vores landingpage. 

I video nr. 4 (Skoda Fabia) præsenterede Kim en unik DriveClever serviceaftale-pris på netop dén Fabia, som testen handlede om. Samtidig opfordrede han sine followers til selv at beregne deres servicepris på vores landingpage. 
Dette gav et stort positivt udslag i vores trafiktal. Brugerne enteragerede betydeligt mere med vores digitale beregner, og dermed steg vores Lead konvertering markant - Næsten en tredobling i forhold til de første 3 videoer. 
En lille simpel tilføjelse som gjorde en stor forskel. 

Denne øvelse gentog vi på Opel Astra samt Skoda Enyaq. 
På begge videoer oplevede vi flotte trafiktal og Lead conversion rate.
Især på Skoda Enyaq videoen så vi rigtig flotte tal. Her trackede vi en Lead conversion rate på 23.20%. 
Til en sammenligning lå vores CVR i samme periode på Facebook Ads: 23.75% og Google Ads: 21.26%

Den organiske trafik

Under biltesteren.dk kampagne.

Organsik trafik i perioden 6.november - 24. december
Besøgende på landingpage

1.713
Andel af samlet trafik

12.51%
Lead conversion rate

16.17%

Før biltesteren.dk kampagne.

Organsik trafik i perioden 1.juli - 5. november
Besøgende på landingpage

3.420
Andel af samlet trafik

13.23%
Lead conversion rate

5.09%

 

Kampagnen på Biltesteren.dk har tydeligt haft en direkte efekt på vores organiske trafik & performance tal. 
Lead CVR er over tredoblet. 
Der kan derfor tilskrives en væsentlig brand-værdi til kampagnen på Biltesteren.dk, som har medført højere engagement og troværdighed fra de organske kanaler. 


Black Week kampagne

Mandag d. 21 november 2022 sendte vi sammen med Biltesteren.dk vores Black Week kampagne live. 
Kim præsenterede kampagnen i form af en facebook konkurrence. 
Konkurrencens præmie var et nyt Apple Watch,

Præmissen for at deltage i konkurrencen var, at beregne sin servicepris i vores online beregner. 

Konkurrencen blev afviklet på Biltesterens Facebookside, hvor den blev eksponeret ud til kanalens 32.000 followers. 

Resultatet:

Besøgende på landingpage

427
Antal leads

197
Lead conversion rate

46.14%